laupäev, 27. märts 2010

Minu Island

Kummaline maa- see Island. Kuidagi kauge, kuid ometi kirjutas selle paiga minu jaoks raamatu autor südamelähedaseks. Kui teose algul liigsed ja pisut konarlikud dialoogid mind häirisid, siis üha siledamaks stiil muutus. Ehk lihtsalt harjusin ära. Harjusin ka teadmisega, et kusagil on maa, kus pole metsa ega lokkavat rohelust, pigem laiuvad pruunikad laavaväljad ja auravad mudaaugud. Ometi elavad seal õnnelikud ja ausad inimesed. Pikanäpumehed on vaid jõuluvanad ja neid liigub jõulude ajal ringi 13 - näiteks Potinoolija, Akendestpiiluja, Vorstinäppaja, Küünlanäppaja jne (vanasti olevat jõuluvanasid olnud koguni 80!).

Islandi rahvusroogi ma parem järgi teha ei ürita, küll aga jätsin meelde, kuidas maitsvat lõhet norrapäraselt valmistada. Tuleb vesi keema ajada ja siis sinna kala sisse panna ning lasta 20 min haududa, kuid mitte enam edasi keeta.
Aga suhtle kellega tahad, pinget ja depresiooni neil ei ole. Kõike suudetakse võtta naljaga ja rahulikult. Keegi ei halvusta kedagi, teineteisele käkki ei keerata ning osatakse ka rõõmu tunda siis, kui naabril hästi läheb.
LVRTIQMI

1 kommentaar:

  1. Ma pole seda raamatut lugenud, kuid Su blogi sirvides jäi see postitus ja kirjeldus silma.
    Siin ikka siiski natuke siin-seal metsa ka siiski leidub; ei anna just võrrelda Eestiga, kuid päris metsatu see paik pole.
    Olen siin vahetusüliõpilasena ja 18ndal detsembril saab kokku neli kuud.

    Ma ei tea kas ja/või millal mu kommentaari siin lugema satud, kuid mainin siis ka ära, et olen väikese fotogalerii teinud Islandil tehtud piltidest, ehk pakub huvi:
    http://www.snap.ee/user/silverat/album
    (eriti kaustad "L'esprit d'aventure 2" ja "Island":))

    VastaKustuta